Przejdź do głównej treści

Dostępność

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025 r.


Bank Spółdzielczy w Łańcucie zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich usług zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Spółdzielczego w Łańcucie oraz infrastruktury w tym bankomatów.

Dostępność cyfrowa

Strona internetowa Banku Spółdzielczego w Łańcucie jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności, zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 26 kwietnia 2024 r.

Jeśli którykolwiek z plików nie spełnia wymogów, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Wprowadzone udogodnienia

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

Wtyczka dostosowująca stronę

Zainstalowano wtyczkę która, umożliwia korzystanie z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz dodatkowych opcji ułatwiających nawigację (skalowanie treści, zaznaczenie nagłówków, tryb czytania, ustawienie wysokości linii oraz odstępu miedzy literami).

Opcja powiększania czcionki

Umożliwiamy powiększenie czcionki każdego elementu strony.

Linki wizualne

Wszystkie linki na stronie są wyróżnione wizualnie dla łatwiejszej nawigacji.

Obsługa skrótów klawiszowych

Strona obsługuje popularne skróty klawiszowe, co usprawnia poruszanie się po serwisie.

Opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym:

  • Skala szarości (monochromatyczny)
  • Jasny kontrast
  • Ciemny kontrast
  • Wysokie nasycenie
  • Niskie nasycenie
  • Opcja odwróć kolory
  • Jasne tło
  • Podświetlenie linków
  • Czytelna czcionka

Mapa strony i wyszukiwarka

Dostępne bezpośrednio z poziomu strony głównej.

Wersja wysokiego kontrastu

Możliwość uruchomienia trybu wysokiego kontrastu za pomocą myszy (kliknięcie).

Brak elementów dźwiękowych i migających

Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji, których nie można zatrzymać.

Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania.

Spójność układu

Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.

Nawigacja za pomocą klawiatury

Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.

Etykiety pól formularzy

Jasne i jednoznaczne oznaczenie pól formularzy zapewnia łatwe ich rozpoznanie.

Niezgodności z wytycznymi

  • Wśród opublikowanych grafik niektóre nie posiadają opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
  • Niektóre elementy graficzne nie zapewniają wystarczającego poziomu kontrastu.


Dostępność architektoniczna

Wejście do budynków

Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe otwierane manualnie lub w niektórych lokalizacjach otwierane automatycznie.

Toalety

Budynki nie są przystosowane w toalety dla osób niepełnosprawnych.

Parkowanie

Przed budynkami brak parkingu z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome lub słabowidzące.

Wejście z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Pętla indukcyjna

W wybranych lokalizacja znajdują się przenośne pętle indukcyjne.

Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.


Dostępność bankomatów

Bank Spółdzielczy w Łańcucie dokłada starań, aby jego usługi – w tym obsługa bankomatów – były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, również tych z niepełnosprawnościami. W tym celu Bank współpracuje z siecią bankomatów Planet Cash, które oferują rozwiązania ułatwiające korzystanie z urządzeń osobom z różnymi potrzebami. Należy jednak pamiętać, że dostępność konkretnych funkcji może się różnić w zależności od producenta i modelu danego bankomatu.

Audio w bankomatach

W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy

W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.

Bezdotykowa obsługa

Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

Nasze zaangażowanie w dostępność

Zależy nam, aby korzystanie z naszych usług było proste i dostępne dla każdego klienta, niezależnie od indywidualnych potrzeb. Wprowadzane przez nas udogodnienia mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie dla osób z różnymi formami niepełnosprawności. W razie pytań lub potrzeby wsparcia przy obsłudze bankomatów, nasz personel chętnie służy pomocą.