Przejdź do głównej treści

cybersec

Komunikaty dotyczące bezpieczeństwa



Pamiętaj, że Bank Spółdzielczy w Łańcucie nigdy nie prosi o:

  • autoryzację/zatwierdzenie ŻADNYCH operacji w Systemie Bankowości Elektronicznej, których użytkownik samodzielnie nie zlecał,
  • weryfikację identyfikatora, hasła lub danych kart płatniczych telefonicznie w Systemie Bankowości Elektronicznej oraz za pomocą wiadomości e-mail,
  • potwierdzenie zmiany formatu rachunku podczas logowania się do Systemu Bankowości Elektronicznej,
  • nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji.

Wszelkie nietypowe komunikaty w Systemie Bankowości Elektronicznej, nieprawidłowe działanie Systemu Bankowości Elektronicznej należy bezzwłocznie zgłaszać. 


Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami. 

Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym Banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego Banku.
Dodatkowo przypominamy, że wszystkie depozyty w Polsce do kwoty 100 tys. euro są objęte stuprocentową gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.
Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.

  • nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki
  • czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa
  • z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne
  • zapoznaj się z zasadami Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy Banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym Banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty lub BLIKA. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim.


Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie - poradnik Związku Banków Polskich

Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo, Związek Banków Polskich przedstawia praktyczny poradnik zawierający podstawowe informacje i zasady, o których warto pamiętać. Dzięki nim, Państwa pieniądze będą jeszcze bezpieczniejsze. Przedstawiamy Państwu informacje o wykorzystaniu kart płatniczych oraz dokonywaniu transakcji w sklepach internetowych oraz korzystaniu z dostępu do Państwa pieniędzy za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu - Internetu, telefonu. Warto się z tymi zasadami zapoznać, warto o nich pamiętać.

Zobacz więcej


27 zasad bezpiecznego korzystania z kart bankowych

Przedstawiamy 27 rad przydatnych dla zachowania bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji kartami płatniczymi.Przede wszystkim zachęcamy do zachowania szczególnej ostrożności przy przekazywaniu informacji poufnych, takich jak np. numer naszej karty, przez internet, telefon lub inne media. Powinniśmy mieć na względzie otoczenie, w którym aktualnie się znajdujemy, aby zminimalizować ryzyko, że wpadną one w niepowołane ręce. Najprostsza reguła bezpieczeństwa to kierowanie się zdrowym rozsądkiem.

Zobacz więcej


Bezpieczne zakupy przez Internet

W związku z coraz częstszymi przypadkami prób oszukiwania klientów korzystających z zakupów w Internecie Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich przygotowało kilka wskazówek, które zwiększą Twoje bezpieczeństwo.

Zobacz więcej


14 zasad bezpiecznych kontaktów telefonicznych z bankiem

Banki dokładają wszelkich starań, aby zapewnić Klientom pełne bezpieczeństwo korzystania z udostępnianych produktów i usług. Szczególną uwagę koncentrują na zabezpieczeniu dostępu do informacji oraz właściwym wykonywaniu zleconych czynności. Działając w dobrze pojętym interesie własnym, ale przede wszystkim w interesie Klienta, w ramach świadczonych usług telefonicznych (w tym również operacyjnych), banki są zobligowane do stosowania odpowiednich zabezpieczeń dostępu do danych wrażliwych związanych z właściwą identyfikacją, uwierzytelnieniem tożsamości i autoryzacją transakcji zlecanych telefonicznie. Poniżej przedstawiono 14 najistotniejszych zasad bezpiecznego korzystania z bankowych serwisów telefonicznych. Ich znajomość minimalizuje potencjalne ryzyka związane z telefonicznymi kontaktami Klienta z bankiem oraz banku z Klientem.

Zobacz więcej


Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie - poradnik 

Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo, Związek Banków Polskich przedstawia praktyczny poradnik zawierający podstawowe informacje i zasady, o których warto pamiętać. Dzięki nim, Państwa pieniądze będą jeszcze bezpieczniejsze. Przedstawiamy Państwu informacje o wykorzystaniu kart płatniczych oraz dokonywaniu transakcji w sklepach internetowych oraz korzystaniu z dostępu do Państwa pieniędzy za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu - Internetu, telefonu. Warto się z tymi zasadami zapoznać, warto o nich pamiętać.

Zobacz więcej


Podejrzany e-mail? Dziwny SMS?
Nie ze mną te numery!

 

Ale czy na pewno umiesz rozpoznać wszystkie rodzaje oszustw, jakie stosują cyberprzestępcy?
Zagraj w grę, sprawdź swoją czujność i daj sobie szansę na wygranie nagród.
https://niezemnatenumery.pl/